top of page

REGULAMENTUL DE ALEGERI

PENTRU CONSILIUL DIRECTOR AL AREPMF

 

Capitolul I. Dispoziții generale

 

1. Membrii Consiliului Director se aleg prin vot direct și liber exprimat de către

membrii cu drept de vot ai AREPMF.

2. Dreptul de vot, precum și dreptul de a fi ales în organele de conducere le au numai medicii membri ai AREPMF, conform Statutului AREPMF.

3. În vederea organizării și desfășurării alegerilor se aprobă de către Consiliul Director al AREPMF o Comisie Electorală.

4. Membrii Comisiei Electorale nu pot candida la funcțiile elective din Consiliul Director al AREPMF în legislatura pentru care se organizează alegerile.

5. Înaintea desemnării în această funcție membrii Comisiei Electorale se angajează în scris că exercită mandatul pe toată durata funcționării comisiei și că nu candidează la o funcție electivă în legislatura pentru care se organizează respectivele alegeri.

 

Capitolul II. Comisia Electorală

 

6. Comisia electorală este formată din 3 membri, aprobați în mod individual de către Consiliul Director al AREPMF.

7. În ședința de numire a comisiei electorale se fixează data primei întruniri a acesteia.

8. Comisia electorală se întrunește online pentru organizarea alegerilor. AREPMF pune la dispoziția Comisiei Electorale, pe toată durata funcționării sale, suportul virtual pentru  desfășurarea activităților, asigurând totodată condițiile materiale necesare funcționării ei și organizării alegerilor.

9. La prima întrunire, Comisia Electorală își alege dintre membrii săi președintele și membrii.

10. Ședințele Comisiei Electorale sunt consemnate în procese verbale.

11. Atribuțiile Comisiei Electorale:

a) organizează desfășurarea alegerilor conform Statutului AREPMF;

b) preia pe baza unui proces-verbal listele cu membrii organizației cu drept de vot;

c) aprobă listele actualizate și lista finală cu alegători;

d) primește candidaturile depuse;

e) verifică îndeplinirea condițiilor de fond și formă pentru ca o persoană să poată candida, înregistrând candidaturile care îndeplinesc cerințele legale și respingându-le pe cele neconforme;

f) primește și soluționează contestațiile;

g) face publice candidaturile depuse, împreună cu informații despre data și modul de desfășurare a alegerilor;

h) conduce operațiunile de votare, luând toate măsurile ca votarea să se desfășoare conform Regulamentului Electoral și Statutului organizației;

i) numără voturile, stabilește valabilitatea voturilor exprimate, totalizează voturile exprimate și stabilește rezultatele alegerilor;

j) redactează procesele-verbale de desfășurare a alegerilor și procesul-verbal al rezultatelor finale;

12. După validarea alegerilor, Comisia Electorală convoacă în termen de 24 ore Consiliul  Director nou ales, care isi desfașoară la acea dată prima ședință.

 

Capitolul III. Candidaturile. Calendarul electoral.

 

13. Pot candida pentru o funcție în Consiliul Director doar medicii înscriși în AREPMF de minimum 3 ani și cu cotizația plătită pentru aseastă perioadă;

14. Dosarul candidatului va cuprinde:

  1. Curriculum vitae europass;

  2. Declarația de candidatură ce cuprinde angajamentul că va respecta Statutul AREPMF.

15. Declarațiile de candidatură se depun  online conform calendarului prevăzut în Regulamentul Electoral aprobat de Consiliul Director al AREPMF, pe adresa secretariat@arepmf.ro:

  • 31.08 –4.09.2024 - depunerea candidaturilor;

  • 5.09.2024 – depunerea contestațiilor;

  • 6.09.2024 – evaluarea validității candidaturilor și judecarea contestațiilor;

  • 6.09.2024 – publicarea listei finale de candidați;

  • 09.09.2024 ora 9.00 AG Extraordinara pentru alegeri

  • 09.09.2024 ora 17.00 in caz de neindeplinire a cvorumului AG Extraordinara pentru alegeri

  • 09.09.2024 - numărătoare voturi

  • 10.09.2024 - contestații

  • 11.09.2024 - validare alegeri; prima ședință a noului CD

 

Capitolul IV. Desfășurarea votării

 

16. Votarea se desfășoară online, în prezența membrilor Comisiei Electorale cu suportul tehnic al AREPMF (platforma informatică) în cadrul Adunării Generale Extraordinare convocată pentru luni, 9.09.2024 ora 9 am;

17. În cazul neîndeplinirii cvorumului prevăzut de statut pentru votare, se convoacă a doua Adunare Generală Extraordinară în care se va desfășura procesul de votare cu membrii prezenți pentru data de luni, 9.09.2024 ora 17.

18. Președintele împreună cu membrii Comisiei Electorale asigură desfășurarea în bune condiții a alegerilor;

19. Numărul de votanți și numărul de voturi exprimate se consemnează în procesul verbal încheiat după terminarea procesului de votare.

20. Fiecare medic cu drept de vot se loghează cu credențialele de autentificare  furnizate de organizatori și optează pentru 1 – 5 candidați pentru Consiliul Director din lista definitivă a candidaților publicată de Comisia Electorală.

 

Capitolul V. Stabilirea și constatarea rezultatelor alegerilor

 

21. După închiderea votării, în prezența membrilor Comisiei Electorale, președintele comisiei procedează la inventarierea voturilor exprimate, consemnând rezultatul în procesul verbal, și numai după aceea se procedează la numărarea lor;

22. După numărarea voturilor, președintele comisiei electorale locale încheie procesul verbal de votare, ce conține:

a) numărul alegătorilor care s-au logat pentru votare;

b) numărul total al voturilor valabil exprimate;

c) numărul voturilor nule;

d) numărul voturilor valabil exprimate obținute de către fiecare candidat;

e) expunerea pe scurt a întâmpinărilor, contestațiilor și a modului de soluționare a lor;

 

Capitolul VI. Dispoziții finale

 

23. Cheltuielile pentru organizarea și desfășurarea alegerilor, inclusiv funcționarea Comisiei Electorale, se suportă din bugetul organizației.

24. Desfășurarea alegerilor on-line are temei legal în în Ordonanţa de urgenţă nr. 12/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma ı̂n domeniul sănătăţii.

În vigoare de la 25 februarie 2021

Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 192 din 25 februarie 2021.

bottom of page